הסניגוריה: "נתניהו הולך בדרכו של יעקב אבינו; מפחד להיהרג ומפחד להרוג"

דוד קורצווייל No Comments on הסניגוריה: "נתניהו הולך בדרכו של יעקב אבינו; מפחד להיהרג ומפחד להרוג"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הלך בעקבות יעקב אבינו. תחילה ניסה בכל כוחו לברוח מכיבוש עזה. ראש הממשלה הוביל את צה"ל במבצע צוק איתן כשהוא מנסה בכל כוחו לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בחיילי צה"ל ובבלתי מעורבים מעזה. אמר הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי למזכרת בתיה

יעקב אבינו בבוא עשו אחיו עליו למלחמה, הכין עצמו לדורון (משא ומתן לשלום), תפילה ומלחמה. יעקב אבינו ניסה בכל כוחו למנוע את המלחמה עם אחיו. שלח שליחים אל שדה אדום לדבר אל לבו דברי שלום אבל כששבו המלאכים אל יעקוב לאמר "באנו אל אחיך אל עשו (באנו לדבר עמו דברי שלום ונוכחנו לדעת כי עודנו עומד בשנאתו אליך) וגם הולך לקראתך וארבע מאות איש עמו" מעידה התורה ומגלה לנו צפונות לבו של סבא קדישא יעקב "ויירא יעקב מאד ויצר לו" (בראשית ל"ב). ויירא – שמא יהרג. וייצר – אם יהרוג הוא את האחרים (מדרש). יעקוב אבינו פחד לההרג ופחד להרוג.

אין בכל העולם צבא המגן על עמו עם מוסר לחימה כמו שיש לצה"ל. כל מי שאומר אחרת אינו אלא מוציא דיבת ישראל רעה. הצבא נוקט זהירות יתירה למנוע פגיעה בתושביה האזרחיים של עזה. דא עקא הטרוריסטים אינם מוכנים להתפרק מנשקם וממשיכים לעסוק בטרור כשהם פועלים מאחורי גבם של נשים וילדים המשמשים להם כמגן אנושי. הופכים את מוסדות האונרא של האו"ם, בתי ספר, בתי חולים ומסגדים למוצבים צבאיים, משם הם יורים רקטות אל ערי מדינת ישראל כדי להרוג אזרחים תמימים. אשר על כן, על צה"ל להמשיך ולהכות בחמאס עד השמידם מתחת שמי השמים והכל תוך זהירות מירבית להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים בעזה.

מר דוד בדין חוקר האונרא קבע שהחמאס השתלט על מוסדות החינוך של האונרא ומחנך את ילדי עזה לרצוח יהודים. להכשירם לתפקיד "שאהידים לעתיד". בבתי הספר של אונרא מחנכים לערכי הג'יהאד לשחרור פלשתין במאבק אלים בלבד. וזה היפך מהחינוך שאנחנו מעניקים לילדינו למען שכנות טובה עם הערבים החיים עמנו. הנה כי כן, אין לצה"ל כל ברירה אלא להמשיך להילחם בחמאס עד מיטוט שלטונו או פירוקו מנשקו.

לעומת הדרג המדיני על החיילים המצויים בשדה הקרב מצווים לאזור אומץ הרמב"ם כתב "ישען על מקוה ישראל ומושיעו בעת צרה … וישים נפשו בכפו ולא יירא ולא יפחד ולא יחשב לא באשתו ולא בבניו (ובוודאי בבלתי מעורבים המשמשים למחבלים מגן אנושי) אלא ימחה זכרם מלבו ויפנה מכל דבר ל(מען נצחון ה)מלחמה. וכל המבהיל עצמו עובר בלא תעשה שנאמר "אל ירך לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם ולא עוד אלא שכל דמי ישראל תלויין בצווארו. ואם לא נצח ולא עשה מלחמה בכל לבו ובכל נפשו הרי זה כמי ששפך דמי הכל" (הלכות מלחמה פ"ז הט"ו). הלוחם אחראי על הגנת העם והוא מצווה לנצח בכל מחיר את המלחמה, מלחמת ישראל מיד צר הבא עליה



0 תגובות